söndag 28 april 2013

Jobbiga veckor

Själv bor man i lägenhet men i veckan har jag hjälpt en kompis med fönsterbyte på deras hur. Det var 2 fönster vi bytte från 2-glasfönster till 3-glasfönster. Kompisen har köpt ett renoveringsobjekt och det är mycket som skall göras på detta hus, utöver fönsterbyten.

I detta hus skall allt göras om vilket jag personligen ej skulle orakat. Om jag skulle köpa hus så skulle det vara ett hus där man kanske var tvungen att göra lite enklare renovering som tapetsering och byta kök istället för att slå ut väggar och bryta upp golv.

Dock så förstår jag givetvis charmen med ett gammalt hus men vet inte själv om jag skulle orka att ta mig ann ett sådant stort projekt ensam. Men jag önskar dem lycka till och tror nog de fixar det även om det kommer gå åt många timmar att få huset som de vill ha det.


Inga kommentarer: