söndag 28 december 2008

Vad har ni för mål under 2009?

Många i Sverige ger nyårslöften. Det skall bantas, man skall börja träna, man skall sluta röka, snusa eller ge upp någon annan last man har. Skulle tippa att ca 90% av alla nyårslöften rinner ut i sanden innan 3 januari.

Mike Smith har satt upp sina löften för 2009 och de ser bra ut. Ok, jag är väl inte den person som har som mål att ställa upp i K1 fighter men jag tror faktiskt det är betydligt viktigare att sätta upp mål som företagare än privatperson. Helst om man har för avsikt att leva på sin verksamhet vilket jag har i framtiden.

Mitt mål detta företagsåret som löper ut i juni-juli (har inte riktigt koll på tiden) är att dubbla min omsättning från föregående år. Utan att ens tittat på hur mycket jag omsatt till dags datum så måste nog något gå väldigt snett om jag inte skall nå det målet.

Det känns helt enkelt som jag måste sätta upp flera mål med företaget än jag gjort. Att bara öka omsättningen är inget som är stimulerande i längden. Mål är bra för att både driva sig själv och sitt företag framåt. Så kanske är det dags att skriva upp några målsättningar och följa dem.

Hur ser det ut för dig? Hur ser målen ut för 2009? Kanske dags att skriva upp några för att sedan följa dem.

Inga kommentarer: