onsdag 31 december 2008

Mål under 2009

Så har du kommit på några mål för 2009? Jag har satt upp några mål under 2009. Så istället för att hålla på dem själv kommer jag skriva dem här för att sätta lite press på mig själv.

Mål med företaget under 2009
  • Utveckla sidan för mitt (och mina polares) webbhotell. Skall in mer information, lägga till betalningsfuntkion, blogg och göra en mer säljande förstasida. Få sidan högre rankad på sökmotorer (även om det inte är så illa idag). Lansera sidan mot engelska markanden. Öka kundantalet med ca 250 st.
  • Jobba vidare med min webbyrå och försöka göra mer egna uppdrag. Men eftersom jag startade den i höstas så har det varit helt ok beläggning. Typ det jag skulle haft tid med. Jag har hjälpt många andra webbyrår med mindre uppdrag. Inget som är värt att visa men ändå sådant som gett pengar.
  • Lansera 10 innehållssidor. En innehållsida är för er som inte vet en webbplats om ett speciellt ämne som drar in pengar genom annonser (enkel förklaring). Målet är att det från Januari 2010 skall dra in mellan 4-6 tusen kronor i månaden utan att jag behöver lyfta ett finger. Det är tänkt att bli en konstant passiv inkomst från Januri 2010 och framåt.
  • Skapa ett par webbplatser/templates som jag skall sälja till andra. Det är också något som skall bli en passiv inkomst från 2010 och framåt.
  • Lansera 2 nya produkter/tjänster. Jag tror readan nu jag vet vilka men det kommer information om det senare.
  • Lansera 2 bloggar (om andra saker än mitt företag).

Mer än detta hinner jag nog inte med företaget under 2009. Svårt också att beräkna kundtillströmmning för webbhotellet och webbyrån så jag nöjer mig med detta.

Personliga mål under 2009

Egentligen är jag perfekt så mål skulle är egentligen onödigt ;). Men ok. Jag har väl några saker som jag måste sätta upp.

  • Sluta snusa. Skulle jag egentligen gjort detta år. Tyvärr är jag väldigt svag för min snusdosa och egentligen min enda last. Det och kaffe. Ok två laster då. Men känns ändå motiverat att sluta snusa för skulle spara mycket pengar och någon skulle säkert tycka att det är bra hur hälsosynpunkt också.
  • Skaffa en buffert. Jag och pengar går inte riktigt ihop. Eller vi går bra ihop. Jag gör av med alla pengar jag får in. Eftersom jag är över 30 och inte har en buffert om något skulle hända så är 2009 det år det skall bli verkligthet. Jag sätter ribban väldigt högt(för att vara mig) så när 2009 är slut skall det finnas 15000kr i en buffert. Förmodligen kommer denna punkt inte att hållas. Men nu måste jag vara positiv eftersom jag inte ens börjat spara.
  • Skriva mer i denna blogg. Jag vet. Har varit sjukt dåligt med uppdateringar i denna blogg men skall nog bli ändring på det framöver. Om jag hinner skulle jag gärna lansera denna blogg på egen domän med wordpress som grund. Får se om jag hinner det. Men att ta mig tid att skriva mer här är något jag skall göra.
  • Fortsätta träna. Min träning på gymmet detta år har gått bra. Helst under hösten. Så min plan är att gå upp 4 kilo i vikt under 2009 och fortsätta träna som jag gör.

Ja detta får summera 2009. Hoppas att du följer med mitt liv, projekt och företag även nästa år.

Gott nytt år alla läsare.

Inga kommentarer: