söndag 11 maj 2008

Soon

Min nya webbplats för min huvudverksamhet(för tillfället iaf) är kodad. Nu återstår det bara egentligen att fylla den med korrekt information och göra lite små kopplingar till databasen så kommer jag att lansera den. Dock är det lite buggfixar som måste fixas innan.

Men känslan att se den klar är mycket bra. Haft min andra sida sedan starten och den senaste uppdateringen eller nyheten som ligger på sidan är från 27 oktober 2006. Man skulle kunna tro att ingen människa skulle kontakta ett sådant företag. Dock har jag fått ett par kunder denna vecka. Själv skulle jag aldrig beställa av något företag som aldrig uppdaterar sin webbplats. För det känns inte som en seriös verksamhet.

Snart är dock det ett minne blott. Kommer dock bygga på fler funktioner som blogg + supportdel. Nu kommer jag också kunna uppdatera webbplatsen som jag vill men nyheter och då tror jag att kunderna också kommer springande i större takt än de gjort sista tiden.

Skönt att det börjar närma sig slutet även om det tog typ 2 dagar att göra en design på sidan så har jag fått bistå med lite kodning också vilket inte är mitt största nöje. Förutom att det givetvis är trevligt att lansera ny webbplats så är kommande projekt en trevlig historia.

Det är en vidareutveckling av firman som jag tror stenhårt på och kommer dra in mer pengar än min huvudverksamhet idag och jag hoppas det kommer bli en trevlig extrainkomst. Eftersom jag kommer satsa på den verksamheten så läggs alla privata projekt ned ett tag för att jag skall fokusera på få igång denna verksamhet.

Inga kommentarer: