onsdag 21 maj 2008

Bolaget går bättre

Har haft otroligt mycket att göra på slutet. Den lilla personen i mitt liv tar ju mycket tid som sig bör. Men har jobbat mycket med mitt huvudbolags nya webbplats. Har räknat på en del webbuppdrag.

Jag har länge tänkt på hur jag skall göra min blogg lite mer levande och tänkte på något sätt kunna tala om för dig som läser detta hur mitt företag går. Dock kommer jag inte lägga ut hur mycket pengar jag får in eller dylikt.

Men det kan ju vara kul att veta om det går bättre eller sämre. Jag tittade just igenom lite papper jag fick från min revisor förra veckan, årsbokslutet. Även fast min webbplats har varit bland de sämre på hela internet ökade jag vinsten med 100% från föregående år.

Om jag lyckas öka vinsten med 100% utan annonsering, en värdelös placering på sökmotorerna samt en riktigt dålig webbplats börjar tankarna gå kring hur det kommer gå när min nya webbplats är ute och är ligger bättre till i sökmotorer samt att jag annonserar mycket mer. Jag kommer även att börja erbjuda lite andra kringtjänster som förhoppningsvis skall dra in pengar.

Mitt mål är att för detta företagsår är att öka vinsten med 150%.

Det är nu det roliga börjar. Jag har alltid gillat människor som springer, låt säga Stockholm maraton varje år och försöker slå sin egen tid år efter år. De har alltid något att försöka slå, alltid kan de förbättra något. Jag och löpning hör inte ihop kan jag säga.

Nu har jag dock hittat min drivkraft, att öka bolagets vinst varje år. Detta kommer bli en trevlig resa.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Att öka med 100% säger väldigt lite när man inte vet om det ökat från 5kr till 10kr eller en miljon till två. Lite mer information får du ta och släppa ut till oss läsare :)

Thomas sa...

politiski
Det är väldigt sant som du säger. Att det inte säger något alls egentligen. Men eftersom jag inte kommer avslöja vad mitt företag drar in eftersom folk vet vem jag är så kommer jag aldrig säga hur mycket pengar jag drar in.

När jag skriver att jag slutat mitt vanliga jobb och bara jobbar med bolaget så går det väl ok men är ganska långt dit än.