fredag 15 augusti 2008

Förhandstitt för dig

Det har varit tyst här fast jag sade att jag skulle uppdatera frekvent. Det har dock varit mer än fullt upp. Jag har ett break med min pappaledighet så jag jobbar heltid igen och sitter samtidigt och fixar med min webbyrå Northspace . Mitt mål är att hinna klar den ikväll/natt men skall upp klockan 5 och jobba extra. Men ett par timmars sömn räcker ju så borde gå.

Men om du som trogen min blogg får ju givetvis den första nyheten om den:

http://www.northspace.se/

Just nu fungerar inte allt som det skall. Men jag orkade inte sätta upp en temporär index sida eftersom domänen bara har ett par besök om dagen. Så kändes som det kvittade. Efter det tekniska är klart så skall jag sätta en rad polare på testning på om allt fungerar som det skall samt att all text skall granskas.

Sidan är som sagt gjort rätt snabbt så det blev inget mästerverk men tycker själv den blev ok från att gjort det på så kort tid utan jag i förväg visste hur den skulle se ut. Den är byggd i Wordpress och kommer att finnas med i annonseringar jag skall göra i exakt 1 år framåt.

Tanken med Northspace är givetvis att jag skall kunna erbjuda webbutveckling till kunder också även om jag egentligen har väldigt lite tid till det nu. Jag skall koncentrera mig på mina produkter när denna är klar och sedan hoppas jag dem börja sälja så bra att jag sedan kan ägna mig åt mitt företag på heltid. Då kommer jag givetivs har massa tid över även till webbutveckling för produkterna skall ju pratiskt tagit sköta sig själva.

Problemet just nu är att jag inte har alla saker klara till northspace för att kunna göra klar den. En polare på jobbet (tack Tobbe!) skall ta lite skärmdumpar jag behöver på sin eleganta Mac. Jag har inte heller hunnit skriva de dokument som skall gå att ladda ned för kunder(vet inte ens vad jag skall skriva).

Måste även skriva ett par (helst 7) inlägg i bloggen så inte sidan ser konstig ut eftersom blogginläggen följer med på varje sida. Jag måste få till en logotyp(har ingen aning hur den skall se ut). Måste komma på ett pris till mitt webbpaket (har ingen aning om vad jag skall ta för det) samt en rad andra saker.

Så du förstår kanske varför jag har varit slö med inlägg just här. Men skall bli bättre i höst. Då kommer denna blogg att ligga på http://www.avancemanget.se/ och bloggen kommer med en helt annan design (och funktioner).

Over and out.

Inga kommentarer: