lördag 9 augusti 2008

Nu börjar annonseringen

Äntligen är sommaren på väg att ta slut. Medans de flesta längtar till sommaren med allt vad det innebär så längtar alla småföretagare som jobbar för sin överlevnad till hösten och vintern eftersom det på sommaren nästan står helt stilla i försäljning.

Om jag pratar om mig själv så har det varit mycket lungt. Har iofs denna vecka fått in 8 nya kunder men i höst siktar jag på 25-30 kunder i veckan. Just nu har jag skickat in material till en liten annons som skall in i en lokalt annonsblad. Knappast speciellt riktad reklam men någon kan ju alltid nappa på erbjudandet.

Sedan sitter jag också och skriver om texten för reklamen som är riktat till företag som jag personligen skickar per post. Från måndag och i pricip hela hösten kommer jag annonsera på olika sätt. Tyvärr är inte mina produkter klara men snart är northpace.se klar och kan då även på ett mer övertygat sätt erbjuda webbutvecklning.

Känner på mig att det kommer gå bra i höst. Tack hösten för att du är här. Du har varit saknad.

Inga kommentarer: