måndag 10 november 2008

Publiceringsverktyg

Trotsar min ryggsmärta och sitter och jobbar på ett Publiceringsverktyg jag skall erbjuda till kunder som vill ha ett väldigt enkelt men kraftfullt system på samma gång. Kan bli riktigt bra detta tror jag. Detta publiceringsverktyg kommer främst vara riktigt till de som inte är så vana att jobba med webben.

Kommer nog släppa första versionen inom jul och sedan jobba vidare på det.

Då har man sin första produkt på gång!. Det känns inte helt fel i dystra tider som dessa. Ryggen känns lite bättre nu iaf så hoppas den är som den skall snart.

2 kommentarer:

Magnus Härlin sa...

Ibland behöver man inte uppfinna hjulet igen... även om det är roligt att ha saker man har gjort själv. Det finns ett projekt som heter DotNetNuke, det kanske inte passar dig perfekt om du inte håller på med .Net men det är väldigt lätt att använda och har massor med funktionalitet. Vill man inte hålla på och koda så behöver man inte. Det är klart värt att titta på.

Thomas sa...

Hej

Det är sant. Behärskar redan Drupal och Wordpress samt kan rätt mycket om Joomla!. Jag har dock kunder så är äldre som har önskat ett "lättare" CMS för att kunna redigera sidor och lägga till sidor, skriva in nyheter och så. För mer avancerade sidor fungerar inte mitt CMS, eller det skall inte göra det. Min tanke var att bygga ett lättare CMS till de personer som är ovana att hålla på med sin webbplats men ändå göra uppdateringar.