torsdag 20 november 2008

Utan arbete?

Om du som läser detta inte vet det så jobbar jag åt Volvo Lastvagnar när jag inte försöker ta mitt företag framåt. Volvo är väl ett av de företag som faller snabbast just nu. Snart har det blivit dags att återgå från pappaledighet om jag nu har något jobb att återvända till.

Jag är väldigt nära att bli varslad. Det värsta är inte att tappa jobbet egentligen. Det är inte det minsta kul jobb (förutom alla arbetskamrater). Det värsta är att jag inte får driva firma om man tänkt att stämpla. Eller man får driva företag om man bara fakturerar 1900 i veckan eller något liknande. Det blir man inte fet av.

Så hela denna blogg kan ju vara totalt onödig att läsa om jag blir av med arbetet :)

Det finns bara en positiv sak med att bli utan arbete och det är att jag kan förkobra mig i webbutveckling. Men varför skall jag förkobra mig när jag inte kan tjäna pengar på det? Kanske blir det att bli en lat Svensson och äta chips å se film hela dagarna(det vore sorligt).

Inga kommentarer: