söndag 4 januari 2009

Det slår aldrig fel

Något som man som företagare alltid skall räkna in är svackor i försäljningen. Beroende på vad man säljer/erbjuder så infinner sig svackorna lite olika. Men om man håller på med internetreleterande verksamhet så är det helt dött både på semestern och kring jul och nyår.

Detta år var det ingen skillnad. Men man skall se det positivt. Under denna lugna tid så har man ju tid över till annat som tillhör företaget. Pappersarbete, riktlinjer för framtiden och utveckling av företaget.

Jag håller att designa en sida som skall bli min första "innehållssida". Som jag skrev i mina nyårslöften så skall jag försöka skapa en passiv inkomst som skall börja casha in pengar från januari nästa år. Detta år blir att få upp minst 10 innehållsidor. Men jag siktar på 25-30 i år. Sedan öka med 10-15 per år. Varje sida kommer givetvis ej byggas från grunden. Kommer göra ett par webbplatser med wordpress och installera bra plugins för innehållssidor och utgå ifrån. Sedan ändrar jag bara designen på de olika sidorna. Då bygger de på samma grund men ser lite olika ut.

Jag är väldigt taggad för detta projekt. Nu är det ju inte säkert att de kommer börja dra in så mycket pengar från Januari nästa år men detta men innehållssidor kan man ju se på väldigt långsiktigt. Skulle vara skönt att dra in 15-20 000 kr i månaden extra när man är pensionär. Nu har jag dock väldigt många år kvar i arbetslivet (om jag inte kan leva på min firma, vilket alltid kommer vara min målsättning)

Inga kommentarer: