onsdag 4 juni 2008

Aldrig fucka upp

Låt mig börja berätta att jag inte är någon bokmänniska. De enda böcker jag läser handlar mest att ta till mig ny kunskap för att mitt företag skall kunna leverera de bästa webbplatserna åt mina kunder. Många säger att böckerna alltid är bättre än filmen (av samma titel) och det tror jag verkligen på. Jag har läst ett par böcker som senare kommit på film. Givetvis kom inte filmen upp i samma klass.

Det är inte det att jag inte gillar att läsa men tyvärr är jag i uppstarten av något som är väldigt viktigt för mig nämnligen mitt företag. Att läsa tar då väldigt mycket tid från att få mitt företag att växa. Även om jag sällan läser böcker så har jag ju läst ett par.


I slutet av förra året läste jag trilogin från Stieg Larsson (Flickan som lekte med elden, Män som hatar kvinnor samt Luftslottet som sprängdes) och det måste vara de 3 bästa böckerna jag läst. Tragiskt nog så gick Stieg Larsson själv bort när han hade slutfört den sista boken. Nu håller dessa böcker också på att bli film och jag tror inte de kommer bli bra tyvärr.

Därefter gick jag över till mp3-böcker. Den första bok jag köpte från Adlibris var Jens Lapidus - Snabba Cash. En bok som handlar om den organiserade brottsligheten i Stockholm. Eftersom jag har bott i Stockholm och samtidigt är väldigt fascinerad av organiserad brosslighet (nej, jag har aldrig någonsin gjort något som varit brottsligt) så var det en bok som var skriven till mig. Att jag sedmera också valt att köpa den som MP3 gjorde ju saken ännu bättre. Jag hade funnit ett nytt sätt att "läsa" böcker.

Nu är uppföljaren till Snabba Cash här, Aldrig Fucka Upp. Jag har redan lagt in de 2 första kapitlen på min telefon och skall börja lyssna när det är dags att vänta på John Blund. Kanske blir det en tidig kväll. Jag har aldrig väntat på en uppföljare till en bok, förutom just denna. Har du inte läst eller lyssnat på Snabba Cash så köp den. Passa också på att handla Aldrig Fucka Upp. Du kommer inte kunna slita dig från boken/spelaren.

Jens Lapidus är 34 år och jobbar som advokat i Stockholm på byrån Försvarsadvokaterna. För att vara en "hobbyförfattare" håller dessa (iaf Snabba Cash) otroligt hög klass.

Mer om Jens finner du på http://www.jenslapidus.se/

Inga kommentarer: