söndag 22 juni 2008

Tips till dig med företag

Som ny företagare behöver man alla tips man kan få. Det är otroligt lärorikt att starta företag men som ny är det inte alltid lätt att veta vilken väg man skall gå till framgång. Jag kom av en händelse över webbplatsen nyttforetag.com. Även om det kanske inte är några livsavgörande tips så ger webbplasen rätt hyffsat med tips som kan vara bra att veta.

De säljer även böcker om företagande. Något som jag kommer sätta mig in mig i mer när jag får tid. Tror det finns många bra böcker som verkligen kan ta företaget framåt. Som vanligt är det ju tiden som sätter stopp.

3 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Jag vet vad du menar, tiden racker inte till till allt man vill och borde.

Anonym sa...

Dagens boktips: "Beer school" av Steve Hindy och Tom Potter. Handlar om hur Brooklyn Brewery byggdes upp, men har otroligt många lärdomar om partnerskap, rekrytering, riskkapital och mycket mycket annat.

Thomas sa...

miss millionairess
Det borde vara mer än 24 timmar på ett dygn. Iaf om man är i min sits. Men man (jag) skall väl inte klaga ändå. Man borde kunna köpa tid:)

Anonym
Tack för tipset. Skall kolla upp den boken!