onsdag 25 juni 2008

Några guldkorn från startfältet

Jag lyssnar mycket på radio. Favoriten är P3. Jag gillar inte kanalerna som kör musik non-stop utan musiken måste blandas med konversationer och gärna skall dessa konversationer passa mina intressen. P1 är en kanal jag aldrig lyssnar på, förutom just på sommaren.

Då kör det de underbara programmet "Sommar i P1" då kända (och okända?) personer berättar anekdoter från sina liv. Tyvärr är man ju inte intresserade av alla utan man är ju intresserade av olika saker som det bör vara.

Av 58 medverkande i "sommar i P1" var det bara fem som kommer få mig att slå över till P1.

Jens Lapidus (författare, advokat)
Kunde inte tro mina ögon när jag såg min favorit för tillfället Jens Lapidus skulle vara med. Jag har läst båda hans böcker och kände jag honom personligen skulle jag ivrigt mana på honom att börja med nästa bok. Har du inte läst hans böcker "Snabba Cash" och "Aldrig Fucka Upp" så är det hög tid du gör det.

Leif Silbersky (advokat)
När någon galning har löpt amok i Sverige är det oftast en och samme advokat som är i ramljuset nämnligen Leif Silbersky. Slipad advokat och säkerligen en slipad man.

Antonia Ax:son Johnson (familjeföretagare, entreprenör)
Kanske sveriges mest kända kvinnliga entreprenör. Jag hoppas hon delar med sig av en rad affärstips till mig

Mikael Tornving (komiker)
Denna ständigt aktuella komiker. Är det inte stand-up är det Parlamentet och är det inte Parlamentet så är det Rhapsody In Rock. Det är iaf min favoritkomiker och kommer bli trevligt att lyssna på.

Det är mina tips. Hitta dina egna favoriter här.

3 kommentarer:

tinajo sa...

Om jag kommer ihåg det (glömmer tyvärr ofta att lyssna på radio) så skulle jag gärna höra Antonia berätta om sitt liv. Intressant kvinna! :-)

Snabba cash är en bra bok förresten (har ej läst den andra).

Thomas sa...

Frisk ekonomi

Ja hon är nog väldigt intressant. Företagskvinna av rang. Slipad som få så givetvis skall du lyssna om du kommer ihåg det.

Kul att du läst Snabba Cash. "Uppföljaren" är också tokbra (min högst personliga åsikt)

Anonym sa...

jag har själv fastnat för p3, förutom deras humorprogram på eftermiddagar, mellan 1600-1800 då byter jag kanal.

Antonia /en annan ;)