lördag 28 juni 2008

starhost.se är lanserad

Den har iofs varit klar ett tag men har haft lite andra bollar i luften så har inte lanserat den tidigare. Jag är vad man än kan tycka om det ägare till ett webbhotell. Jag har iofs mest hand om enklare support och ekonomi. Sedan betalar jag personer som är rätt mycket vassare än mig på IT-nörderi pengar för resten av supporten. Men eftersom jag är VD så är det ju jag som bestämmer och det är alltid skönt.

Jag skulle kunna lära mig allt själv men det är inget som intresserar mig. Det är inte webbhotellet som jag tänkt kunna leva av, det är egentligen bara småpengar som blir över just nu (efter support-folk är betalda) men jag hoppas att det i framtiden blir lite mer pengar i kassan.

Har dock rätt stora planer för mitt webbhotell. Den skall översättas till en rad andra språk. Det skall också komma en version på en annan url på engelska bara riktad till engelska kunder (huvudsakligen).

Min förra (och enda version) av denna webbplats tidigare var en webbplats som inte uppdaterades på 2 år (något fel på uppdateringsverktyget som jag inte orkade fixa) besöktes av ca 1500 personer per månad. Den fanns heller inte med på Google. Jo den fanns med på sidan 100 eller något liknande så jag vet faktiskt inte hur folk hittade till sidan.

Nu är den mycket bättrre byggd och nyhetsfunktionen fungerar som den skall. Mitt mål är att den vid nyår besöks av ca 6000 personer/månad. Tror jag inte kommer bli omöjligt. Mycket jobb är kvar att göra fast jag lanserat den. Skall sökordsoptimera webbplatsen och så skall en rad andra små saker fixas.

Ta en titt på resultatet

Over and out.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips: se till att skriva lite mer om bolaget på siten. Att styra kommunikation till mail är ju en klassiker i kostnadssammanhang men om du ska få företag att köpa vill de nog veta lite om leverantören - är det ett AB, har de f-skattebevis och moms i ordning etc.

Namn på ägarna kan också hjälpa till höja trovärdigheten.

Thomas sa...

anonym

Det är helt sant det du säger. Skall in med mer information om bolaget och även med F-skattsel och sådan information.

Det kommer i fas 2. Om ett par veckor. Men du har helt klart en poäng.

Sjukpensionären sa...

Gillar skarpt upplägget på domänpaketen med fornnordiska namn.

Miss Millionairess sa...

Vad spannande, jag hoppas allt gar enligt plan.

Thomas sa...

sjukpensionären
:) jag vet inte varför jag valde det egentligen. Var ju först bara arbetsnamn när jag designade men jag beslutade att dem skulle vara kvar. Får väl se om det blir ett smart drag eller inte.

miss millionairess
Det hoppas jag med :)!