torsdag 23 oktober 2008

Mycket att stå i

Jag tänker att jag skall uppdatera denna blogg varje dag. Men det blir aldrig av. Just nu beror det på att jag är fullt sysselsatt med många saker. Har skickat 2 offerter på 2 webbplatser som skall byggas. jag väntar svar nästa vecka. Håller på designa en webbplats som jag skall ha för att erbjuda front-end kodning till andra webbyrårer, alltså mer som en produktionsbyrå.

Sedan sitter jag och samlar ihop en massa information om ett par produkter jag tänkt utveckla. Utöver det så rullar det på rätt bra. Får in kunder titt som tätt på mitt webbhotell. Även om varje enskild kund ej gör mig rik så kan det om några år (om det fortsätter såhär) bli en väldigt bra extrainkomst som tar väldigt lite tid (förutsatt att jag investerar i en applikataion som skickar fakturor automatiskt).

Sedan har jag även funderat på göra några webbplatser som skall hjälpa mig att få en passiv inkomst. Jag har några ideér men jag är ganska negativt inställd till passiv inkomt. Alltså det är ju bra om det går men det hela bygger ju på att folk skall klicka på reklam så mina förhoppningar är inte skyhöga om man säger så.

Men prövar man inte så får man ju aldrig veta om det skulle gått. Eftersom jag då senare i livet skulle ångra detta så kommer det komma några webbplatser för min passiva inkomst. Vad som kommer först är svårt att säga.

Inga kommentarer: