tisdag 12 februari 2008

Företaget på hög tryck

Förra veckan var minst sagt produktiv. Förutom att jag arbeta som vanligt startade och avslutade jag ett jobb för min firma samtidigt som jag startat ett nytt projekt, inte så stort men kommer att visa sig på företagets konto om en vecka eller två.

Jag blev också uppringd av en person som ville jag skulle bygga en webbplats för en hemlig affärsidé. Sådana förfrågningar är ju alltid roliga. I detta fall var det dock oklart om jag skulle få någon ersättning eftersom personen i fråga skulle ge mig procent på försäljningen istället för att jag skulle få betalt för projektet.

Jag valde att inte jobba med detta projekt efter en viss tvekan. Man får nog aldrig någonsin veta om detta var det smartaste draget man gjort för företagets räkning, eller det dummaste.

Även om jag denna gång valde att inte hoppa på detta projekt så kommer jag nog i framtiden gärna ta på mig lite mer risk-projekt. Detta projekt kom in lite fel tid för mig eftersom jag håller på med ett par egna projekt som skall sjösättas framöver. Projekt som jag tror riktigt mycket på.

Sedan har jag fått förfrågningar från Bulgarien om en helt annan del av min verskamhet.


Har också varit på arbetsintervju. Gick otroligt bra tills jag talade om att jag skulle behöva vara pappaledig ett halvår. Jag väljer att alltid köra med öppna kort även om jag då vet att chansen är liten att jag skall få jobb innan nyår eftersom jag skall vara pappa ledig från 1 juni fram till 2009 någon gång. Är väl inte många som skulle anställa en sådan person, även om denne passar för jobbet. Nu säger många att det inte skall spela någon roll om man skall vara pappaledig när man söker jobb men det spelar stor roll enligt min mening.

I morgon skall jag ringa upp en kvinna och stämma träff med henne nästa vecka om en annan väg till ett nytt jobb. Det är bara att visa upp sina bästa sidor så går det nog vägen.

2 kommentarer:

Marcus sa...

Fullt upp skulle man kunna sammanfatta det hela med. Hoppas du hinner blogga under tiden också så man får läsa om dina framsteg!

Thomas sa...

Marcus:

Givetvis kommer ni få följa min väg. Bloggen kommer uppdateras mer regelbundet framöver