tisdag 5 februari 2008

Jobb, jobb och åter jobb

Jag jobbar eftermiddag på mitt jobb denna vecka. Går på skiftet 14.30 och slutar 00.00. Utöver mitt vanliga jobb så har jag två olika jobb som jag tagit på mig som företagare denna vecka. Så innan jag åker till mitt vanliga arbete så kommer jag hela veckan även arbeta innan med företags jobb. Detta är väl det värsta med att driva ett företag när man även har åtaganden till sin vanliga arbetsgivare. Att det vissa perioder kan bli väldigt mycket arbete och för lite tid till sovande.

Givetvis har jag mentalt förberett mig att det kommer vara såhär ett par år tills den dagen jag kommer säga upp mig från mitt vanliga kneg. Tur som det är gillar jag att arbeta hårt och känslan att se pengarna växa på företagskontot är ju det en stor morot i sig.

Utöver detta så är jag på jakt efter webbutvecklare i Indien som har en bättre prisbild än vad svenska företag kan erbjuda. Så jag har skickat e-post till en rad olika företag i Indien. Företag i Indien verkar satsa mycket hårt på support. Jag skickade i natt ett par frågor till 10 företag. När jag vaknade i morse så hade alla svarat på mina frågor.

Jag skickade även till ett svenskt företag med kontor på 3 platser i Sverige. De har inte svarat än. Det visar ju att företag i Indien verkligen vill göra ett bra jobb och alltid finnas till. Något man kan ta med sig till sitt eget företag. Jag kommer dock fortsätta kolla in markanden i Indien innan jag bestämmer mig för någon partner som jag kan använda för ett projekt för att se hur bra sammarbete man kan skapa.

Kommer att bli en spännande tid framöver.

1 kommentar:

Marcus sa...

Spännande! Det är och blir enormt kul att följa till avancemang. Både här i bloggen och live på line ;)