torsdag 28 februari 2008

hurjagblevrik.se

Nu var det dags att gå inom en av de bloggar jag regelbundet följer. Bloggen jag tänker på är hurjagblevrik.se. Mannen bakom bloggen heter Jacob, är 27 år och bor i Uppsala.

Jag hade under en lång tid tänkt att börja blogga men det var nog när jag började följa Jacob jag tog steget ut. Bloggens namn hurjagblevrik.se är en slående rubrik på vad bloggen faktiskt handlar om. Vi får följa en helt vanlig man på sin väg till ett ekonomiskt oberoende liv. Men enligt mig så handlar den så mycket mer än det.

För den som inte är så insatt i ekonomi men ändå är intresserad av det så är det verkligen värt att följa Jacobs blogg. Även om det inte är konkreta tips på vilka aktier/fonder man bör satsa på så är detta en bra start för dig som vill lära dig mer om ekonomi. Jacob ger många "lektioner" inom den ekonomiska världen.

Det denna bloggen visar är att man faktiskt kan spara pengar även om man har en normal lön som kommer varje månad. Jacob beskriver sig som en helt vanlig kille som är intresserad av privatekonomi. Mig har han verkligen inspirerat och har efter läst bloggen vidtaget en rad åtgärder för att ta tag i mitt eget sparande.

Bloggen har ca 20000 besökare per månad, en siffra som med all säkerhet kommer att öka framöver. Jacob har båda fötterna på jorden. Han skriver om något vi alla bör bryr sig om mer än vad vi gör, vår privatekonomi.

Så gör som som tusentals andra gör varje månad, följ Jacobs blogg regelbundet så kommer du ryckas med i hans väg till rikedom. Det bästa med denna blogg är nog att det förmodligen kommer ändra din egen syn på pengar, till det bättre.

Spana in bloggen : www.hurjagblevrik.se

5 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Jag haller helt med i beromet, det var Jakob som inspirerade mig att borja blogga.

Marcus sa...

Även jag håller med. Han fick mig att verkligen fatta att det är möjligt att få det gott ekonomiskt ställt med en vanlig lön.

Anonym sa...

Är det 20 000 besökare per månad du menar eller något annat? Du har skrivit "bloggen har 20 000".

Thomas sa...

jonny:

besökare givetvis! Slarvigt av mig. Det är ändrat nu iaf.

Anonym sa...

Den populäraste ekonomibloggen just nu, förtjänar stå där bland de första platserna!

Den har både lättläst och intressant information om ekonomi, företagande och tjäna pengar.