söndag 17 februari 2008

India, here I come

Nu har jag just mailat iväg ett projekt ändå bort till Indien. Känns skönt att ha något på gång nu. Problemet är att de säger sig klara av de funktioner jag vill men jag är mycket tveksam. Om jag tar ett exempel vill jag de skall koda (det är en webbplats vi pratar om) i en teknik som kallas XHTML/CSS. Det är så man kodar alla tuffa webbplatser nu förtiden.

Jag skall inte gå in på detaljer men det finns en rad regler som man måste följa för att webbplatsen skall bli validerad (godkänd kod). Nu har de inte sin egen webbplats i den kodningen så jag ber om ursäkt om mina förhoppningar inte är så höga. Visar det sig dock att de klarar av det så ligger världen för mina fötter. Då kan jag göra det jag är bra på sedan skicka iväg till Indien, få tillbaks det kodat och klart.

Det vore helt underbart eftersom jag inte är så duktig på att koda webbplatser och svenska konsulter är alldeles för dyra att jobba med. Eftersom jag vänder mig till små och medelstora företag vilka kanske inte kan satsa så mycket pengar på en webbplats.

Om detta fungerar skulle jag kunna utveckla fler webbplatser eftersom jag skulle kunna hålla ned priset vilket skulle bidra till ökad lönsamhet. Jag väntar med spänning på resultatet.

2 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Later mycket spannande. Hur lang tid tar det egentligen att koda din webbplats? Alltsa nar far du veta om det funkat...?

JonasL sa...

Hoppas det går vägen! Jag la upp ett projekt på RentACoder för en månad sedan med rätt dåligt svarsresultat. Så jag hyrde lite tid av en svensk konsult istället och gjorde mer jobb själv (då jag har rätt bra kunskap själv, dock ont om tid). Blev dubbelt så dyrt men summan som det handlade om var ändå så pass låg.