söndag 3 februari 2008

Ordning och reda

Om ett företag går hyffsat blir det också mycket papper. Jag minns att man förut pratade om det "papperslösa samhället". Vi är nog inte där än, åtminstone inte jag. Har under den tiden fått en drös papper från min revisor samt från skatteverket. Det råder ett allmänt kaos i mina travar av papper.

Eftersom jag nu bestämt mig från 1 jan 2008 att jag skall kunna leva på mitt företag i framtiden så är det kanske hög tid att ta tag i detta så man har total koll på alla papper. Så i morgon bär det av in till city och köpa pärmar och andra trevliga ting som gör livet lättare som företagare.

Tror jag också skall traska förbi Swedbank och höra vad de kan göra för mig som företagare. Vilka priser som råder samt om de har några funktioner på banken som underlättar för företag. Jag har just nu SEB som bank. Både privat och för mitt företag. Fungerar helt utan anmärkning. Har dock hört att Swedbank bara tar 250 kronor för ett bankgiro konto medans SEB tar 600 kronor per år.

Jag är även nyfiken på Swedbanks e-bokföring. Någon som läser detta och använder e-bokföring på Swedbank? Bra eller dåligt?

Inga kommentarer: