söndag 11 januari 2009

Snart ny produkt + innehållssite

Nu släpper jag snart min första tjänst/produkt. Det är en tjänst som erbjuder FTP på nätet som skall kunna ha många användningsområden. Vet egentligen inte hur stort intresse det finns för denna tjänst. Egentligen var det mer för att göra en ny webbplats så jag har mer referensjobb att visa upp. Webbplatsen är byggd i Joomla och jag kommer posta en länk till sidan om ett par dagar i denna blogg.

Sedan är designen på min första innehållssida snart klart och skall kodas. Denna sida kommer jag använda för att lansera 6 webbplatser som var och en är väldigt nichad på sitt ämne. Det är egentligen bara 3 webbplatser men skall även lansera dem på engelska så det blir 6 totalt. Detta är också det första försök av mig att skapa mig en passiv inkomst.

Mitt mål för detta år var att skapa 10 innehållssidor. Det kommer jag lyckats med. Jag hoppas det blir kring 25 webbplatser innan året är slut men samtidigt måste dessa webbplatser hålla en hög standard. Så antalat webbplatser är rätt oviktigt. Kvalitén är det viktiga.

Inga kommentarer: