måndag 26 januari 2009

The Wrestler

Sitter och lyssnar på ledmotivet (skriven och framförd av Bruce Springsteen) till filmen The Wrestler med Mickey Rourke i huvudrollen. Denna verkar vara hans comeback på riktigt. Han har under sin karriär gjort väldigt dåliga val när det gäller roller så han var helt uträknad, tills nu. Nu verkar han vara tillbaka i storform. Jag har dock tyvärr inte sett filmen.

Hursomhelst så är denna lugna låt passade över hur mitt humör är nu. Jag väntar nu förbrilt på att Volvo Lastvagnar skall hosta upp pengar så jag kan stämpla ut och aldrig återkomma igen. Skulle vara skönt med en punkt. Att gå vidare.

Lyckligtvis börjar det nu gå ännu sämre eftersom vi nu bara jobbar 4-5 timmar per dag 4 dagar i veckan. Resten är vi hemma. Idag fick vi veta att en underleverantör gått i konkurs och utan deras produkt kan inga lastbilar byggas. Volvos lager räcker tills i morgon till lunch. Hoppas de aldrig löser den frågan.

Hur som helst så har mitt byggande av webbplaster tagit fart igen. Min första "content"-sida håller på kodas. Den skall ut på 2 språk. Sedan skall jag göra 2 andra med annat innehåll. Så det blir egentligen 3 webbplatser på 2 språk som kommer ligga på nätet inom en månad. Detta är mitt första försök att skapa en passiv inkomst.

Jag har en rad projekt i huvudet som ligger på kö. När jag blir arbetslös har jag större projekt på gång som jag kan göra och sedan släppa när jag får jobb igen.

Inga kommentarer: