tisdag 15 april 2008

Ace online

Jag skrev ett tidigare inlägg om företaget "Order by fax" som hade en aning konstiga metoder för att bygga kundrelationer. I torsdagens Insider med Robert Aschberg var det till för ett till repotage i samma bransch och med ungefär samma metoder.

Denna gång var det företaget Ace Online. Många företag hade kontaktat Insider iom att avtalen ej gick att säga upp. Företaget var också, enligt dessa kunder helt omöjliga att kontakta. Även Insider gjorde en rad försök och även om de var med i studion i direktsändning så förenekade de givetvis att deras avtal var svåra att ta sig ur.

Robert gjorde en egen webbplats om detta företag.

Jag tänkte mest för egen del att företag börjar nog dra öronen åt sig åt mindre internetföretag efter dessa repotage går på tv. Det är ju inte vidare bra för mig eftersom jag skall lansera ett par tjänster som man som kund betalar kvartalsvis, dock kommer ju mina kunder behandlas med största respekt, men hur skall de veta det före de blivit kund hos mig? Känns inte så lovande. Får väl se hur det går.


Inga kommentarer: