fredag 4 april 2008

Nu går det utför

Kollade in min statistik för besökarna på webbplatsen för min huvudverksamhet. Det var ingen munter läsning:

  • Januari månad: 1225 besök
  • Februari månad: 1080
  • Mars månad: 595

April har dock börjat rätt bra. Nu är jag inte precis överaskad över denna utveckling. Sidan är inte uppdaterad på 2 år, drygt. Det sjuka är att jag förra veckan fick in 7 nya kunder. Det tycker jag är bra för en sida som aldrig uppdateras. Sedan har jag inte reklam för webbplatsen någonstans så om man ser till helheten är detta rätt ok ändå.

Nu håller jag dock på med nya versionen av webbplastsen. Den kommer bli så otroligt mycket bättre med blogg och andra fiffiga funktioner. Jag var riktigt lat förra gången när jag byggde webbplatsen eftersom all text ligger i en databas vilket gör att sökmotorer som google (den enda jag bryr mig om eftersom den är störst) knappt ser min webbplats.

Nu kommer den kodas i strikt XHTML/CSS. Alla sidor kommer finnas hårdkodat så min webbplats kommer vinna massor med platser på google. När nya sidan är klar kommer jag även annonsera mycket mer aggresivt både på andra webbplatser, i tidningar och direktinformation genom utskick till nystartade företag.

Det kommer bli så otroligt bra detta. Jag vet det redan nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, behöver man hårdkoda alla sidor nuför tiden för att google ska se den. Kära vän, det har väl knappast något med saken att göra.

Thomas sa...

Anonym
Nej det behöver man givetvis inte. Men nu ligger alla text i en databas och det är inte optimalt för google.

Det var kanske mer vad jag hade gjort för fel på min förra sida som jag skrev om egentligen.

Mors!