onsdag 9 april 2008

Jobb, jobb och jobb

Länge sedan jag skrev. Jag ligger i slutskedet med designen på nya webbplatsen för min huvudverksamhet. Sedan skall den kodas men borde gå rätt snabbt. Skulle vara skönt att få det projektet klart så man kan gå vidare till nästa.

Problemet, eller problem och problem. Saken är att jag har en lista med projekt som skall genomföras. Alla mer eller mindre lika spännande. Vissa är tjänster som skall säljas till kund. Vissa projekt är sidor som jag tänkt skapa av intresse och bygga upp hög trafik så jag kan tjäna pengar på annonsering på dessa webbplatser.

Jag har tänkt bygga ett par webbplatser som jag räknar dra kanske kring 3500 i månaden på annonser till nyår. Skulle vara en väldigt bra passiv inkomst. Jag har iofs räknat lågt för att de webbplaster jag tänkt tjäna pengar på genom annonsering kommer vara klara i augusti (sedan kommer de givetvis uppdateras regelbundet men tar inte mer tid än denna blogg).

Utöver detta har jag ett par projekt som skulle ha varit gjort för länge sedan (fick en påminnelse av min flickvän igår) som jag har lite dåligt samvete för. Nu vet jag inte ens om tjejen som behövde denna webbplats behöver den längre. Måste iofs kolla upp det först.

1 kommentar:

Sjukpensionären sa...

Hade varit kul om du lade ut adresser till dem hemsidor du håller på med!
Nu respekterar jag om du vill vara anonym. Men får hoppas du ger oss lite smakprov då och då iallafall (: