måndag 28 april 2008

Nästa projekt på gång

Nu är jag snart klar med designen för mitt huvudbolag. Eller den är klar egentligen skall bara kolla igenom den noga och kolla att allt är perfekt innan den går till kodning. Webbplatsen kommer nog om allt går som det skall vara uppe och fungerande inom 3 veckor. Jag kommer dock inte koda denna webbplats utan kommer betala rätt dyra pengar för kodningen.

Om jag inte hade fullt upp hade jag kodat själv och sparat en massa pengar men eftersom jag har en rad projekt på gång som skall designas för mina underverksamheter samt ett par andra webbplatser som jag hoppas på sikt dra in pengar via annonser så kommer jag lägga tid och kraft på dem istället. Tycker att det är viktigare att jag får ut en rad projekt innan nyår. Man hinner mer när man är pappaledig på alla sovstunder barnet har under dagen samtidigt som man inte är så trött som man ibland är när man har jobbat en hel dag.

Jag hade en gång 10 projekt (webbplatser) på min projektlista. Jag har strykit 6 stycken från listan så har nu 4 projekt jag kommer satsa på framöver. Fyra projekt som jag tror stenhårt på. Jag har stommarna klara men dock inte vad dessa "bolag/produkter" skall kallas. Rätt svårt att hitta på bra namn som varken låter för löjliga eller blir för präktigt.

Ett projekt är ej hemligt. Så det tänkte jag delge dig som läser detta nu. Jag är rätt matintresserad och gillar att laga mat. Samtidigt så spricker våran matbudget varje månad i detta hushåll och då tänkte jag att många där ute måste ju sitta på goda och billiga recept på maträtter.

Jag kommer att producera en webbplats där det skall finnas god mat där varje portion mat inte får överstiga 25 kr (eller något liknande). Det finns en del webbplatser te.x billigmat.se men den håller inte måttet alls. Min webbplats är tänkt att bli större och bättre.

Har du någon idé vad man kan kalla en sådan webbplats som innehåller "God mat på snål budget"? Ge gärna förslag.

3 kommentarer:

Sjukpensionären sa...

En sådan sida skulle jag ha nytta av som lever billigt. Är nog inte så dum ide.
Hur har du tänkt att samla recept och liknande? Har du många på lager?

Sjukpensionären sa...

Hej, tyvär har jag inga bra recept. Lever på halvfabrikat mest (;

Jag har mitt projekt ekonomiforum.eu igång nu. Du har inga bra marknadsföringstips du vill dela med dig av (helst sådant som inte kostar pengar)? Har lagt ut sidan på sökmotorer och en del kataloger.

Miss Millionairess sa...

Hm, inga namnforslag direkt eller sa manga recept, mina brukar bli ganska dyra, daremot tycker jag att det later som en utmarkt ide