lördag 8 mars 2008

Beautybag.se

Även om jag inte kan avslöja mina projekt riktigt än kommer jag att berätta om webbplatser jag utvecklat till kunder. Det är inga hemliga projekt så kommer redovisa några jag gjort framöver och de som utvecklas i framtiden.

Beautybag är ett företag i Umeå som sysslar med skönhetsprodukter. Webbplatsen är väldigt stilren efter en önskning från deras sida. Deras affärsidé går ut på att kunder prenumererar på hudvårdsprodukter och får en gång i kvartalet ett paket hem till sin dörr hudvårdsprodukter.

Kvinnorna bakom företaget är 2 väldigt målmedvetna kvinnor. Vet inte om det är därför de har fått en otroligt bra start på detta företag eller om det är min webbutveckling. Jag hoppas det är en komibination av de båda faktorerna.

Läs mer om Beautybag och kolla in webbplatsen på:

www.beautybag.se

3 kommentarer:

Sjukpensionären sa...

Fin stilren sida och lättnavigerad. Bra jobbat! Det enda jag skulle ändra efter mitt tycke, vore att ha ett mjukare teckensnitt på dem översta rubrikern samt kanske inte bold (b).
Men det är bara rent subjektivt efter mitt eget högst personliga intryck.

Ska bli spännande att följa dina projekt framöver. Märks att du kan det du skriver om. Kollade din webhostingsida och den var ju kanon den med.

Sjukpensionären sa...

Blir lite nyfiken på ditt webhotell. Har du en egen dedikerad server du har köpt och hyr in dig i eller hur fungerar det? Måste vara tuff bransch med webhosting. Registrerar du domäner själv med hjälp av ditt företag och är det bra vinst på det?

Förbannat kul projekt du håller på med, tror du kommer lyckas väldigt bra!

Thomas sa...

sjukskriven:

Tack. Jo den webbhosting jag kör hyr jag servrar. Har tills i dags datum server i London. Även om de fungerar för de flesta webbplatser så saknas det lite kraft när det kommer till större svenska företag som vill ligga på mitt webbhotell. Nu har jag hyrt in mig på Svenska riktigt snabba servrar som jag kommer erbjuda om ca 1 månad när min nya webbplats kommer.

Registrerar domäner genom mitt företag.

Någon vinst på webbhotellsdelen är det knappt. Jag har väl gått minus på den. Det kommer ju in pengar men har timmanställda på support + att jag betalat rätt mycket för min nya sida som kommer.

Som du säger är det en väldigt tuff bransch och sidan som ligger ute nu kämms jag för. Sjukt dålig. Både själva sidan och hur den är byggd. Nästa version blir bättre men har redan börjat skissa på 3:e versionen som kommer bli ap-bra med web 2.0 tänk samt mycket lättare att sökoptimera.

När jag startade mitt webbhotell så var det aldrig tänkt att jag skulle tjäna pengar. Utan den egentliga anledningen var att jag skulle spara pengar när alla mina projekt skall upp genom att själv slippa bli webbhotellskund på enrad ställen.