onsdag 12 mars 2008

Pro Bono utveckling

Det har legat och grott ett tag. Det är dags att köra igång några Pro Bono case. När man är ny i branchen är det ganska svårt att få uppdrag per automatik. Det jag alltid kommer att sträva efter med mitt företag är att företag skall välja mig efter de sett de webbplatser jag producerat. Jag skall aldrig behöva jaga kunder. Det enda sätt att lyckas med detta är att producera ett par webbplatser gratis. Webbplatser jag tror jag kan göra riktigt bra. Det svider faktiskt lite inombords med Pro Bono men jag har ju siktet inställt långt in i framtiden så tror detta kan vara det som kickar igång min lilla webbyrå på allvar.

Jag har börjat söka efter 3 webbplatser som är riktigt dåliga men bara hittat en enda. Visst, jag skulle kunna välja göra en webbplats åt bilmekanikern "Bosse" men det är inte riktigt de kunder som jag vill visa upp.

Problemet är att deras logotyp måste vara riktigt fin. Oftast är det så att de som har en fin logotyp också har en bra webbplats. Har de en logotyp jag trivs med så är deras webbplatser för stora om man ser till innehållet för att göra det gratis.

Så om du vet av något företag som har en dålig webbplats men en fin logotyp så tar jag gärna emot ditt tips.

1 kommentar:

Sjukpensionären sa...

kolla in www.finansportalen.se/
stor ekonomiportal med gräslig design.
Ett riktigt renoveringsobjekt.