fredag 21 mars 2008

Ingen munter läsning

Nu har jag sålt alla fonder och aktier jag har. Summeringen är inte precis inte precis munter.
  • SEB - alla fonder jag sålde hade tillsammans gått ned -17,24%
  • Aktiedirekt - alla aktier jag sålde hade tillsammans gått ned -42,3%

Jag har ändå valt att sälja eftersom jag inte har råd med att se de går ned ännu mer. Jag närmar mig min pappaledighet med stormsteg och jag vet att man inte blir rik(pengamässigt) att vara hemma med sitt barn så jag valde att sälja och ta vara på de pengar som finns kvar.

Dessa skall nu in på mitt sparkonto jag har på marginalen.se. Nu har jag inte så stort kapital att prata om men nu slipper jag iaf se de lilla jag har gå ned ännu mer. Dock har jag tjänat pengar på börsen förut så efter min ledighet är slut kommer jag investera i aktier igen.

Nu kändes det som det rätta valet att sälja när man väger in alla faktorer.

2 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Vad synd att du kande du var tvungen att salja. Mina fonder ar inte heller de nagon munter syn overlag, men jag hoppas det andras inom ett halvar. Vi far val se!

Anonym sa...

Hej.
Jag e ny läsare av din blogg. Verkar intressant. Ska hålla mig uppdaterad.

Så har du tömt hela ditt innehav på värdepapper nu?