tisdag 4 mars 2008

Projektet fortlöper

Det projekt som jag var på väg att skicka till Indien har nu gått iväg skarpt. Men projektet landade i Nepal istället för Indien eftersom det var billigare. Eftersom jag har många ideér som är på gång är det en förutsättning att det är billigt att genomföra projektet. Annars stannar det just vid en idé istället för ett slutfört projekt som man kan tjäna pengar på.

Det är dock inte helt utan problem när man jobbar med en annan nationalitet. Jag är rätt duktig på turist-engelska. När det senare kommer till fackspråk så glappar det ganska friskt i mitt ordförråd. Problemet är då att förklara hur man vill att sakerna skall se ut och hur jag vill att det skall vara kodat så allt blir rätt från början. När sedan den som skall förstå min dåliga engelska inte heller behärskar språket så bra finns det en ganska stor risk att allt inte blir som man tänkt.

Det projektet jag skickade nu var ett litet och helt okomplicerat projekt vilket gör att det inte går att göra annat än rätt. Men har ett par projekt jag sitter och filar på som är betydligt mer avancerade och då är ju frågan om det kommer vara möjligt att genomföra.

Nu hoppas jag att Nepal fixar detta, då har jag kanske hittat en bra lösning för mig och mitt företag.

1 kommentar:

Marcus sa...

Hoppas att Nepal fixar det och att de gör rätt från början ;)