torsdag 6 mars 2008

Produktiv morgon

Klockan är 11.22 och jag har redan hunnit göra massor. Min pojke fick feber inatt efter han tagit 2 sprutor igår. Sjuksköterskan sa att vi skulle åka på apoteket och köpa alvedon för barn eftersom han skulle få feber av sprutorna. Nu glömde vi bort det i all stress igår och givetvis fick han feber så jag var tvungen att åka in till akuten kring halv ett inatt och hämta alvedon. Aningen pinsamt men man gör väl det man måste göra antar jag.

På morgon nu har jag ändå hunnit göra en hel del. Jag har varit förbi min revisor och druckit kaffe (jag hade inget hemma så var lika bra att ta en kopp hos dem, de tar hutlöst betalt så man måste ju ta igen det på något sätt) och lämnat bokföring. Jag har svarat på 25 mail. Jag har gått igenom de ca 10 bloggar jag följer regelbundet för att ta igen det jag missat på slutet. Jag har skrivit ut betalningar som kommit in på företaget.

Nu har jag just installerat mitt faktura program igen på min nya dator. Så nu kommer jag sitta och fakturera och lägga in nya kunder ett tag. Jag måste hitta en annan lösning på faktureringen. Det kommer i slutändan ta knäcken på mig. Det är så tråkigt även om det är en viktig del att göra, annars kommer ju inga pengar in.

Men innan jag gör det måste jag fylla på lagret med kaffe.

3 kommentarer:

Admin sa...

Låter som det rullar på bra med firman!

Unknown sa...

Om du tycker att revisorn är för dyr och du har en mindre verksamhet kanske det kan vara en ide att leta upp någon ekonomistudent eller mindre bokföringsbyrå. De har en tendens att vara rätt så mycket billigare än de stora revisionsbyråerna.

Anonym sa...

kan du inte berätta lite mer vad det är för websiter du designar/driver?

Riktigt intressant blogg!