tisdag 25 mars 2008

Otrogen mot huvudverksamheten

Utan att jag hade annonserat, bett om det eller på något sätt jagat jobb för min måleriverksamhet så ringde min mobil ikväll. En person ville att jag skulle komma och kolla på ett stort projekt, ca 8-9 rum. Taken skulle målas och nya tapeter skulle upp i alla rum.

Jag har i ett tidigare inlägg en klar uppfattning att min internetfirma går först av allt helt enkelt eftersom det är det jag vill leva på i framtiden. Jag vill helt enkelt slippa packa bilen full med målarmaterial och åka till ett annat hus och jobba. Det är ganska drygt faktiskt. Sedan vet man aldrig vad som väntar. Ibland sitter djävulen i väggarna vilket gör att det bli blåsor på tapeteten och då önskar man att man aldrig tagit på sig jobbet.

I detta fall (har inte kollat på jobbet, inget är beslutat) lät det som ett bra jobb att göra. Ett nytt hus (1999) betyder bra underlag att jobba med och allt flyter på enligt skolmodellen. Om de vill jag skall utföra jobbet kommer jag att ta det. Då kan jag sjösätta en till webbplats rätt snart som just nu ligger på is p.g.a ekonomin.

Känns ändå på något sätt att man är otrogen mot huvudverksamheten.

1 kommentar:

Marcus sa...

Fast det generar ju pengar som gör huvudverksamheten mer möjlig, vilket gör dig trogen huvudverksamheten...